Wat zet je op je contact pagina?
Door Elja Trum TipsEen contactpagina is op bijna elke website wel terug te vinden. Om het vertrouwen in jouw bedrijf te vergroten én natuurlijk om er voor te zorgen dat geïnteresseerden ook gemakkelijk contact met je kunnen opnemen is het belangrijk dat je de juiste dingen op deze pagina zet.
Een aantal punten zouden vanzelfsprekend moeten zijn. Op een contactpagina moet in elk geval de naam en het adres van het bedrijf staan, een telefoonnummer (indien beschikbaar ook de fax) en een e-mailadres (direct aanklikbaar zodat de mailclient opent). Om het nog eenvoudiger te maken contact op te nemen is een contactformulier erg handig.
Het tonen van een Kamer van Koophandel nummer op je website is als bedrijf verplicht. De contactpagina is hier een goede plek voor.
Contactformulier
Met een contactformulier kan iemand ook contact met je opnemen als hij of zij op dat moment geen beschikking heeft over een e-mail client. Ook zijn er mensen die het makkelijker vinden om even een formuliertje in te vullen dan hun e-mailclient te gebruiken.
Zorg er overigens voor dat je in het contactformulier alle overbodige velden verwijderd. Vooral vanuit een marketingoogpunt wil het nog wel eens voorkomen dat er teveel wordt gevraagd; denk aan geboortedatum, complete adresgegeven en dergelijke.
Een groot formulier schrikt echter af, ook als niet alle velden verplicht zijn. Beperk je daarom ook bij een contactformulier tot de basis; naam, e-mailadres en/of telefoonnummer en een bericht. Meer is in principe niet nodig en elk extra veld kan je een contactmogelijkheid kosten.
Laat na het verzenden van het formulier duidelijk zien dat de verzending geslaagd is.
Extra's
Je kunt de gegevens op je contactpagina verder aanvullen met eventuele social media accounts van het bedrijf en bijvoorbeeld met een Skype adres. Mits deze actief gebruikt worden uiteraard. Het zou jammer zijn als iemand contact gaat zoeken middels Twitter, maar dat dit account in de praktijk slechts een paar keer per maand gecontroleerd wordt.
Komen klanten vaak op je contactadres langs voor afspraken of om iets af te halen? Dan is een kaartje waarop te zien is waar je zit wel praktisch. Met behulp van Google Maps is het redelijk eenvoudig om een interactief kaartje toe te voegen aan je website waarop bezoekers ook in en uit kunnen zoomen en eventueel zelf direct de route kunnen berekenen.
Een chatfunctie kan hier ook een plek hebben, al is deze vooral nuttig op het moment dat een bezoeker vastloopt in een beslissingsproces (zoals vlak voor het doen van een aankoop).
Kunnen wij je helpen?
Nog vragen over de contactpagina? Bekijk dan onze contactpagina eens en neem vrijblijvend contact met ons op.